10 måder at have en god dag på arbejdspladsen

Start din dag stærkt med forberedelse

Abraham Lincoln sagde: “Give me 6 hours to chop a tree and I will spend the first 4 sharpening the axe.”

Få dine ting gjort klar aften før.

Det tager længere tid at gøre sig klar om morgenen (når du stadig er halvt søvnig) end det gør at forberede natten før (når du måske er træt, men ikke har nået Zombie-tilstand).

Behøver jeg lige at beslutte, hvad jeg skal have på?

Ja, få næste dags tøj gjort klar som en del af dit gå i seng ritual.

Skal du i fitnesscenteret inden du går på arbejde? Så pak dit træningstøj inden du går i seng (du kan endda lægge dine træningssko og sokker ved siden af din seng, hvis du vil gøre dit liv super nemt).

Har du besluttet dig at spise sundt til frokost? Så lav den sunde madpakke med frugt, grøntsager, protein og sunde fedtstoffer aftenen før.

Stil væguret til at ringe 15-30 minutter tidligere

Hvis du vælger at følge trin 1 bør du give dig 15-30 minutters ekstratid om morgenen men du må naturligvis gerne fordoble tiden.

Hvordan man starter dagen kan have stor effekt på resten af dagen så giv dig selv masser af tid til en positiv start.

Start din dag med solskin og dybe vejrtrækninger.

Er du groggy? Det varer ikke længe. Ligegyldigt hvor koldt det er, så gå ud og mærk solens stråler. Solens stråler vil øge dit humør, øge din opmærksomhed, styrke din immunitet mod sygdom og hjælpe dig med at sove bedre om natten. Mens du er derude, tag ca. 10 dybe vejrtrækninger ind og ud for at starte din stille og rolig.

Søg positive input.

Inspiration er en vidunderlig men også en flygtig ting. Fordi du ikke kan forvente at blive inspireret og forblive inspireret på ubestemt tid, bør du tage 10 – 15 minutter til at læse lidt i en bog, se en video eller lytte til et podcast, der bevæger dig. Det er meget nemmere at få en god dag, hvis du fylder dit hoved med positive tanker, inden du går på arbejde.

Styrk psyken på vej til jobbet.

Vær ikke en af de mange mennesker der mister deres drive på vej til jobbet. Hvis du f.eks. lytter til nyhederne så lyt til noget positiv eller lyt til musik, der gør dig glad og begejstret. Lav din egen ‘styrk psyken’ play-list, gem den til din telefon, iPod eller brænd den til en disk, og opdater den hver måned eller to for at holde tingene interessant.

Jeg ved det, jeg ved det: dit arbejde ville være fantastisk, hvis det ikke var for de % & @ ^ kunder.

Nogle kunders adfærd kan være intet mindre end frustrerende men vær forstående overfor kunderne. Tænk over dine forventninger hvis du var Kunde. Nu peger pilen på dig selv; Opfylder du dine kunders forventninger? Hvis ikke, er det tid til at forandre sig.

Bare fordi du er træt eller små sur betyder ikke en loyal betalende kunde skal have en dårlig service.

Gør det vigtige først.

Vælg blandt nedenstående muligheder og gør en af disse opgaver til den første ting hver morgen:

Opgaven med den mest presserende frist (hvis dens betydning trumfer alt andet, så handel i overensstemmelse hermed.

Opgaven, der er den største kilde til stress (hvis du kommer til at være frygtelige det hele dagen så få det lavet.

Opgaven, der vil tage mest tid og energi (for så vil resten være let i sammenligning)

Undgå fristelsen til at kontrollere din e-mail mere end hver time. Hvis de virkelig har brug for dig, så ringer de nok.

At starte og stoppe en opgave giver en masse spildtid og stress, så få de vigtige ting gjort uden distraktion.

Husk på din “Hvorfor”.

Uanset hvor meget du forbereder dig, er der ingen der undslipper stress, alt arbejde kan til tider være super stressende. Hvis du bliver så stresset at du har lyst til at trække dit hår ud og løbe ud af skrigende ud af døren:

Så gå udenfor, hvor som helst du kan være alene i et roligt sted.

Luk dine øjne og massage din pande og tag 5 dybe ind- og udåndinger og mind dig selv om, hvorfor du går på arbejde. Hvordan arbejdet passer ind i dit liv?

Uanset om du arbejder for at støtte din familie, hjælpe dine kunder, få erfaring eller hvad som helst; så mind dig selv om, hvorfor du er der og indse, at stresset i dag er et midlertidigt tilbageslag, som du vil glemme før du ved af det.

Fokus på det positive.

Hvis du bruger din arbejdsdag at sprede rygter og tænke negative tanker vil du blive stresset og ulykkelig. Negativitet kan nemt snige sig ind, så giv dig selv et mål:

For hver negativ tanke / følelse / skal der være 3 positive tanker / følelser.

Smil.

Det får dig til at føle sig bedre (selvom du faker det!). Latter har overraskende mange fordele.